Vandaag eten we: Sel Magique

Ik weet niet hoe het met jou gaat, maar ik voel me alsof ik twee weken aan een stuk dubbele porties genuttigd heb. Lees verder

Ik weet niet hoe het met jou gaat, maar ik voel me alsof ik twee weken aan een stuk dubbele porties genuttigd heb. Lees verder

Brood, knoflook en boter zijn sowieso drie van onze favoriete voedselgroepen. Stop ze allemaal samen, doe ze in de oven en je hebt de perfecte old school borrelhap… Lees verder

Alain Caron neemt je in De bijbel van de Franse keuken mee op reis door Frankrijk. Serveer een klassieke uiensoep uit Centraal-Frankrijk, maak de lekkerste varkenskoteletten op Parijse wijze, of reis af naar Zuid-Frankrijk voor coquilles Saint-Jacques uit de oven. Lees verder

Shit, ineens was het kerst! Waar iedereen gestrest is door het plannen van honderd kerstdiners, ben jij totaal vergeten dat je vanavond het voorgerecht moest regelen. Lees verder

Hier bij Franska.nl houden we van het goede leven. Ons motto: hoe meer calorieën hoe meer vreugd. Lees verder

Over drie dagen is het Kerstmis. Misschien krijg jij wel een van de avonden familie of vrienden aan de dis. Dan ga je ongetwijfeld uitpakken. Lees verder

Als je goed naar je lichaam luistert, weet je precies wat je nodig hebt. En als iets je tegenstaat, dan is het ook niet goed voor je. Lees verder
Sinterklaas is al weer geruime tijd in het land. Heb jij je schoen al gezet? Geef dit verlanglijstje maar door aan de Sint, dan kun je tot en met de Kerst lekker smikkelen. Lees verder

Hier aan de kust, de Zeeuwse kust. Daar eten we onze buik vol met culinaire hoogstandjes. Lees verder
Want natuurlijk heeft onze Willem-Alexander geen tijd om zelf iedere dag weer een smakelijke en verantwoorde maaltijd op tafel te zetten. Lees verder

Stel: je houdt altijd rekening met iedereen. Met de dieetlozen, de meningfoben, de arbeidsintoleranten, enzovoort. Dan is december een lastige maand voor je, en dan ben je op 26 december wel toe aan een “balansdag”, denk ik. Lees verder

Van de week ging ik met vriendin B. ergens eten. Leuk restaurantje uitgezocht, lekker plekkie aan het raam, glaasje wijn en gespreksstof om drie dagen te vullen. Heerlijk. Lees verder

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg, gaat bij deze gerechten niet op. Wat is het opmerkelijkste dat jij ooit hebt gegeten? Lees verder

Den Haag is mijn lievelingsstad, mede mogelijk gemaakt door de lekkerste chai lattes, smoothie bowls en pancakes. Lees verder

Ken je dat, een smaak of geur die je weer helemaal terugbrengt naar vroeger? Lees verder

Ik eet vaak, veel en graag en dan valt me nogal eens iets op. Vaak zijn dat positieve dingen, maar het komt ook dikwijls voor dat iets me mateloos irriteert. Lees verder