Zoenend in de reclame van Zeeman 

 

Ze zijn opeens nieuws, de 65-jarige Hélène en haar 72-jarige man Ruud. Omdat ze zoenend in de reclame van Zeeman zitten.

 

Kijk, dat vind ik nou weer gek. Waarom ben je nieuws? Omdat je nog steeds stikverliefd bent op je man. Omdat je toevallig geen strakke jonge blom meer bent? Mag je je daarom niet meer aantrekkelijk voelen?

 

Ik vind het een fantastische reclame. Ten eerste omdat Hélène zo in haar ondergoed in de reclame durft. En ten tweede vanwege de boodschap. Hoezo moet je je hullen in huidkleurige ellende, terwijl je er nog steeds fabulous uit kunt zien in kant. Is het niet om je partner blij te maken, dan toch zeker ook jezelf.

 

 

Zeeman heeft met zijn nieuwe campagne wel wat losgemaakt. Het bedrijf krijgt ontzettend veel positieve reacties op hun keuze om een ouder stel al zoenend in beeld te brengen. 

 

Dat het zoveel reacties teweegbrengt vindt Hélène eigenlijk wel opmerkelijk. ‘Het is toch normaal dat ook oudere mensen zo met elkaar zijn,’ vindt ze, ‘ouderen kunnen zich ook mooi en aantrekkelijk voelen!’

 

Maar er zijn ook mensen die minder enthousiast reageren. Sommige vinden het zelfs ronduit schokkend om te zien. Maar waarom? Alsof je boven de dertig niet meer aantrekkelijk bent en voor eeuwig met je handen boven de dekens slaapt! 

 

Ben je betoeterd! Ik zou al die mensen de volgende vraag mee willen geven: Waar hoop je zelf op als je eenmaal zo oud bent? Dat er nog sprake is van intimiteit of hoeft het dan voor jou niet meer? Iedereen moet die vraag maar lekker voor zichzelf beantwoorden. 

 

Hélène en Ruud zijn in ieder geval een prachtig voorbeeld van de realiteit die heel veel mensen proberen te verstoppen!  

 

Door: Irene Smit

Irene is redacteur bij Franska.nl. Met haar man, twee pubers en een teckel woont ze in Haarlem. Ze zou graag willen zingen als Ella Fitzgerald en koken als Nigella Lawson. Tot het zover is, blijft ze lekker schrijven over allerlei zaken die haar verbazen.

Afbeelding van Irene Smit