Verisure; hoe je nooit meer van je alarmsysteem afkomt

 

Man, man, man wat wilde Verisure het abonnement op hun anti-inbraak diensten graag aan me verkopen. Alleen als je het eenmaal hebt kom je never nooit meer van ze af.

 

 

 

Wat had ie een goed verhaal, toen die leuke jongen met z’n Verisure-jas in januari bij me aanbelde. Of ik wel wist hoe vaak er bij ons in de buurt werd ingebroken. En of ik wel wist dat zij met de meldkamer van de politie in contact stonden. En dat als er dan wat was en meteen een agent op de stoep zou staan. En dat het supereasy was om het te installeren. En dat zelfs oude vrouwtjes snapten hoe het werkte om het aan en uit te zetten.

 

Voor ik het in de gaten had zat ie bij me aan tafel met z’n koffer vol met geruststellend ogende camera’s. Het was een fluitje van een cent om het op te hangen, kon ie zelfs meteen doen. Ik hoefde alleen maar even te tekenen bij het kruisje. Nu was ik niet voor een gat te vangen, dus ik probeerde nog een beetje te pingelen over de prijs. Tuurlijk kreeg ik korting, alleen moest ik me wel voor een jaartje vastleggen op het abonnement van die meldkamer. Ik zou nooit meer slapeloze nachten hebben, want de meldkamer hield alles in de smiezen.  

 

Voor de duidelijkheid, niets dan lof voor die jongen die het systeem installeerde, had ie top gedaan. En het is inderdaad supersimpel in gebruik. Maar eerlijk gezegd wil ik er weer vanaf. Want het kost toch wel duur, om het op z’n Hollands te zeggen. Per jaar bijna 500 euro waar ik ook een heleboel andere dingen voor kan doen. Alleen zo snel als Verisure was om het aan mij te verkopen, zo moeilijk is het om er weer vanaf te komen. Nergens is er op hun site iets te vinden over hoe je het contract kunt ontbinden. De persoon van de klantenservice die ik aan de lijn kreeg wist het niet en toen ik na een heleboel keer te zijn doorverbonden eindelijk iemand sprak die er wel over ging vond ie dat we nog tijd zat hadden om het contract op te zeggen. Het was namelijk erg druk en andere klanten gingen voor. Hij zou me mailen.

 

Pardon? Ik ben toch ook een klant? En ik wil gewoon mijn abonnement beëindigen, nu meteen. Nou dat lukt dus niet. Zelfs na een aantal keren bellen, mailen en rooksignalen zit ik nog steeds aan dat abonnement vast omdat ik van Verisure maar geen bevestiging krijg dat de boel wordt stopgezet. En als ik niet uitkijk is mijn opzegtermijn straks verstreken en moet ik doorbetalen voor iets dat ik allang niet meer wil hebben. Zo irritant dit. Zo snel als ze je een abonnement verkopen, zo onmogelijk is het om er weer vanaf te komen. Kijk, daar kan ik dan wel weer slapeloze nachten van hebben.

 

 

Beeld: Verisure

 

 

Door: Redactie Franska.nl

Afbeelding van Redactie Franska.nl