Klanten­­­service van likmevestje

 

 

Na bijna een kwartier van telefoonmenu’s en -riedeltjes was er contact met de klantenservice.

 

 

Dit verhaal is van mijn dochter. Maar eigenlijk een beetje van ons allemaal. Want wie heeft dit nog nooit meegemaakt? Of iets wat hier heel erg op lijkt?

 

Hier komt ie. Haar specifieke verhaal gaat zo:

 

  • In september van het vorige jaar zei mijn dochter haar telefoonabonnement bij provider V te M op. Keurig op tijd en precies volgens de regels per mail.
  • Zodat er ook per mail een bevestiging van haar opzegging kwam en zij dacht dat alles in kannen in kruiken was, wat niet zo mocht zijn want je voelt ‘m al.
  • En inderdaad werd in december, toen het abonnement toch echt al afgelopen moest zijn, het abonnementsgeld gewoon als vanouds van haar rekening afgeschreven.
  • Dit moest even, dacht ze bij zichzelf. Contact opnemen. Zitten en bellen. Omdat er niets anders op zat.
  • Na bijna een kwartier van telefoonmenu’s en -riedeltjes was er contact. Met de klantenservice, dus dit moest geen probleem worden.
  • Temeer omdat de aardige jongen aan de andere kant in zijn computer meteen zag dat mijn dochters opzegging inderdaad in het systeem stond.
  • Met een ‘ik verbind je door met een andere afdeling’ werd de verbinding verbroken.
  • En zat er niets anders op dan maar weer te bellen, met dit keer meer dan twintig minuten menu’s en riedels te gaan.
  • Aardige mevrouw aan de andere kant van de lijn dit keer. Die ook, net als de aardige meneer, meteen kon bevestigen dat de opzegging in het systeem stond.
  •  En die ook, net als de aardige meneer, helaas moest doorverbinden met een afdeling die hierover gaat.
  • Nu is het niet wat je denkt. De verbinding wordt namelijk niet verbroken.
  • Het gesprek wordt overgenomen door een in- en in-verveelde Angelica die zegt dat er he-le-maal niets in haar systeem te vinden is over welke opzegging dan ook.
  • Nou ja zeg, mijn dochter heeft toch echt hier die mail waarin de opzegging door V te M is bevestigd. Zal ze die mail dan maar even forwarden aan Angelica, stelt ze voor.
  • Maar Angelica mailt niet met klanten, zegt ze.
  • Om van dit abonnement af te komen zal er dus opnieuw opgezegd moeten worden met opnieuw inachtneming van de geldende opzegtermijn.
  • Mijn dochter, inmiddels toch echt ongedurig, wil zo graag iemand spreken die wel kan helpen. Enige optie volgens Angelica?
  • Ophangen en opnieuw inbellen.

 

Of het nog gelukt is? Jawel hoor. Na bijna een uur en drie keer inbellen was er contact met een alleraardigste meneer met een zachte G. Dankzij hem is de opzegging nu definitief. Alleen op het terugstorten van het geld is het nog wel even wachten.

Door: Brigitte Bormans

Brigitte werkte jarenlang als culinair journalist en schreef twee kookboeken. In 2004 werd ze directeur/eigenaar van Erfgoed Logies. Maar zonder schrijven kan ze niet. Gelukkig zag Franska wel iets in haar columns, kwam van het een het ander en mag er nu ook over andere zaken worden geschreven.

Fotografie: Nikita Holst

Afbeelding van Brigitte Bormans