Hallo? Wie is hier nu de klant?

 

Ken je dat? Je hebt een afspraak om een klus in huis te laten doen, je zit al supervoeg klaar, komen ze niet opdagen…

 

 

Ook mijn meneer en ik zijn druk bezig om Huize Smit te verduurzamen om die idioot hoge energierekening een beetje naar beneden te krijgen. Er kwam een accountmanager voor vloerisolatie dat door mannen met verstand van zaken in mijn kruipruimte geplaatst zou worden. Het zou wel een poosje duren voor we een afspraak konden maken, want het was druk. Heel druk.

 

Afgelopen maandag zouden ze er al heel vroeg zijn. Dus ik zat om kwart over zeven als klaar met koffie, thee en koek. Maar de mannen met verstand van zaken kwamen niet. Sterker nog, ze waren er rond de middag nog steeds niet en het bleef oorverdovend stil. De klantenservice van de isolatiemaatschappij die ik inmiddels al een paar keer vriendelijk had gevraagd waar ze bleven, kon alleen maar zeggen dat de werkzaamheden bij de vorige klant ‘een beetje’ waren uitgelopen.

 

Tegen tweeën zat ik me inmiddels behoorlijk op te vreten, want ik kon de deur niet uit. Zelfs mijn Takkie moest het met een snelle plas naast de schutting doen, want als ik nu weg zou gaan, zal je zien dat ze net bij me aanbellen. Na mijn zoveelste, inmiddels bijzonder nijdige, telefoontje hoorde ik een zeer ongeïnteresseerde dame van de klantenservice van de isolatiemaatschappij aan de andere kant zeggen dat de mannen ‘net’ vanuit Vlaardingen vertrokken waren en er ‘zo’ zouden zijn. Nou, Vlaardingen naar Haarlem is een uur rijden, dus ik zat al bijna een dag te wachten op niks? Alsof ik niks beters te doen had? En het helemaal afblazen was geen optie, want ik wachtte al bijna 10 weken op deze installateurs.

 

Uiteindelijk kwamen de mannen, die wel 100x sorry zeiden. Zij konden er ook niks aan doen want zij werden weer via een of andere schimmige onderaannemer ingehuurd om bij mij de klus te klaren, dus het lag niet aan hen. Als die juffrouw van de klantenservice nou meteen had gezegd dat ze pas na vieren zouden komen, had ik dat prima gevonden. Maar mij de hele dag aan het lijntje houden is toch een service van niks?! Al zitten er twintig onderaannemers tussen, ik betaal toch jouw factuur? Dus wie is hier nou de klant?

Door: Irene Smit

Irene is redacteur bij Franska.nl. Met haar man, twee pubers en een teckel woont ze in Haarlem. Ze zou graag willen zingen als Ella Fitzgerald en koken als Nigella Lawson. Tot het zover is, blijft ze lekker schrijven over allerlei zaken die haar verbazen.

Afbeelding van Irene Smit