Lachen wel met PostNL

 

En knap ook hoe ze dit verzinnen.

 

 

 

Humor hebben ze wel bij PostNL, dat moet ik ze nageven. Het is al sinds half mei huilen met de pet op geblazen voor wie er op een pakketje, en dan met name een brievenbuspakketje, zit te wachten. Wij versturen met ons bedrijf tientallen brievenbuspakketjes per dag en daarvan heeft het leeuwendeel in de voorbije weken een onnavolgbare weg door de gangen, vrachtwagens en sorteercentra van PostNL afgelegd en is er vrijwel niet één op tijd afgeleverd.

 

Onze klanten bellen ons omdat hun pakket volgens de track & trace retour afzender zou zijn gestuurd – wat ze niet snappen en wat ook niet zo is – of bij hen thuis is afgeleverd – wat ook al niet zo is. Navraag bij de klantenservice leerde ons, als zakelijk klant, dat het even niet volgens planning loopt momenteel omdat mei vakantiegeldmaand is waardoor er altijd meer pakjes dan gebruikelijk worden besteld. Gek genoeg zijn de problemen in Brabant en Zeeland het meest nijpend omdat mensen daar wel tot een week of nog langer geduld moeten betrachten eer er eindelijk iets wordt geleverd. Zie jij het verband met vakantiegeld en Brabant of Zeeland? Of vermoed jij net als wij dat ze bij PostNL een tekort aan bestellers in het algemeen hebben en in Brabant en Zeeland in het bijzonder?

 

Van de week zat ik voor de verandering eens zelf op een pakketje te wachten dat die dag voor 15.15 uur afgeleverd had moeten worden – hoe grappig dat ze nog wel tijdslotjes geven die tot op het kwartier zijn bepaald. Om half zes – ik had toen nog niets ontvangen zoals je kunt raden – kreeg ik bericht dat er goed nieuws voor me was. Mijn pakketje was namelijk om zes uur in mijn brievenbus bezorgd. Was dat niet knap? Om mij een half uur van tevoren te laten weten dat mijn pakketje over een half uur reeds was afgeleverd?

 

Daarbij ging het hier om twee XL badeendjes voor mijn kleindochter, dus knappe pakketjongen die dat pakje door een brievenbus weet te wurmen.

 

Niet gehinderd door enige realiteitszin hunnerzijds kreeg ik als klap op de vuurpijl na al deze misère – die overigens nog steeds onverminderd doorgaat – plompverloren een tevredenheidsonderzoek van PostNL in mijn mailbox. Je gelooft het niet, maar de vraag luidde in hoeverre, op een schaal van 0 tot 10, ik PostNL zou aanbevelen bij anderen. Wat dachten ze hier zelf van? Humor toch!

Door: Brigitte Bormans

Brigitte werkte jarenlang als culinair journalist en schreef twee kookboeken. In 2004 werd ze directeur/eigenaar van Erfgoed Logies. Maar zonder schrijven kan ze niet. Gelukkig zag Franska wel iets in haar columns, kwam van het een het ander en mag er nu ook over andere zaken worden geschreven.

Afbeelding van Brigitte Bormans