De kerstcommercial van de Plus sloeg bij mij in als een bom

 

Nog 19 dagen en dan is het Kerstmis. Hoog tijd voor de tranentrekkende kerstcommercials. Die van de Plus is wat mij betreft al de winnaar.

 

 

 

Zat ik gisteren languit op de bank voor de buis met een bak chocoladepepernoten op schoot nog even na te genieten van een heerlijk avondje met man en kinders, had ik meteen met een brok in m’n keel. Ik was een beetje aan het zappen tussen Beau en Op1 en viel midden in een tranentrekker van jewelste. Nu de Sint weer naar Spanje is vertrokken komen de eerste kerstcommercials tevoorschijn en die van supermarktketen Plus sloeg bij mij in als een bom.

 

Alle ingrediënten voor een groot drama zijn aanwezig: een moeder met een nieuwe liefde en een boze puber die zijn vader mist en de misère die dat met zich mee kan brengen. Ruzie, gedoe op school, niet mee willen doen in het samengestelde gezin. De rauwe werkelijkheid voor jongeren die zich aan moeten passen aan een nieuwe realiteit, maar diep van binnen heus wel snappen dat hun ouders weer gelukkig willen zijn. Problemen waarin duizenden families zich zullen herkennen.

 

 

Terwijl ik ernaar keek kreeg ik gewoon een knoop in m’n maag en was ik extra blij dat ik met mijn meneer en kinders een fijne Sinterklaasavond heb gevierd. Daar zat ik dan op de bank zomaar opeens heel erg dankbaar voor te zijn. Ook ik heb op dit moment zo m’n gedoe, drama en misère in mijn leven, want wat dat betreft wordt niemand overgeslagen. Maar soms heb je dus een zielige kerstcommercial van een supermarkt nodig om je te realiseren hoe goed je het eigenlijk hebt.

 

 

 

Door: Irene Smit

Irene is redacteur bij Franska.nl. Met haar man, twee pubers en een teckel woont ze in Haarlem. Ze zou graag willen zingen als Ella Fitzgerald en koken als Nigella Lawson. Tot het zover is, blijft ze lekker schrijven over allerlei zaken die haar verbazen.

Afbeelding van Irene Smit