Voor de duidelijkheid: MAX Ombudsman start een proefproces tegen Schiphol
Ben jij ook een van de honderden gedupeerden vanwege de drukte op Schiphol? Misschien is het dan handig als je dit even leest.
Inmiddels is het een probleem waar je als reiziger niet meer omheen kunt: vliegen vanaf Schiphol is een soort Russische roulette. Weg vakantievoorpret want de moed zakt je al in de schoenen als je denkt aan de uren wachttijd in de bloedhitte en dan is het maar hopen dat je toestel uiteindelijk wel vertrekt. Of je vlucht blijkt geannuleerd en je wordt vervolgens aan je lot overgelaten.
Wie draait er op voor je schade als je een los ticket hebt geboekt maar door een gemiste vlucht geen gebruik kunt maken van je gehuurde accommodatie of auto? Of als je naar je pakketreis kunt fluiten omdat je vanwege de drukte bij de beveiliging te laat bij het vliegtuig was en niet meer mee kon? Nu word je continu van het kastje naar de muur gestuurd want niemand voelt zich blijkbaar verantwoordelijk voor de schade die je oploopt en dat kan werkelijk duizenden euro’s zijn.
Hoog tijd dus dat jij als consument weet waar je aan toe bent en daarom start MAX Ombudsman met een proefproces tegen Schiphol. Dit om via de rechter eindelijk duidelijkheid te krijgen op wie de gedupeerde passagiers hun schade kunnen verhalen. ‘We hebben ongelooflijk veel klachten gekregen over de chaotische situatie op Schiphol. We hebben contact gelegd met mr. Els Doornhein van De Vos & Partners Advocaten om deze zaak voor ons te gaan voeren. Het gaat dus zowel om de reizigers die een los vliegticket hebben geboekt als om de mensen met een pakketreis,’ aldus MAX Ombudsman Jeanine Janssen.
Dit bericht op Instagram bekijken
Zij roept gedupeerde passagiers op om zich hier te melden. MAX Ombudsman kiest vervolgens uit alle ingestuurde zaken de meest geschikte casus om Schiphol aansprakelijk te stellen. Wil je weten wat je tot nu toe juridisch kan doen als je vlucht is geannuleerd? Kijk dan even hier.
Bron: Omroep Max