Try & test zelf: happy fifty

 

Goed nieuws voor vijftigers (en mij): uit onderzoek blijkt dat het leven alleen maar leuker wordt.

 

Tja, zelf ben ik al jaren 50 something, en ik wil elke dag leuke dingen doen. Ik dacht eigenlijk dat het aan mij lag, maar de ‘nieuwe vijftiger’ is gewoon anders dan een generatie geleden. Vrouwen zijn nu zelfverzekerder, besteden meer aandacht aan zichzelf en willen het leven vieren. Dit blijkt uit een groot Europees onderzoek onder 6.400 vrouwen tussen de 50 en 64 jaar.

 

Wist je dat:

  • 70% voelt zich levenslustiger dan ooit
  • 64% is blij met haar gezondheid
  • 63% trekt zich niet langer wat aan van wat anderen van haar vinden
  • 71% is blij met haar zelfbeeld
  • 59% is blij met haar seksleven
  • 40% heeft betere seks
  • 90% wil mooi en gracieus oud worden

 
Het ‘nieuwe 50’ heeft dus een andere betekenis gekregen dan een aantal jaar geleden. Joepie, ik ben normaal! Vrouwen zijn trots op wat ze gedaan hebben, en willen lol in hun leven. De belangrijkste levensles volgens de helft van de ondervraagden is LEEF IN HET MOMENT.
 


 
Reden voor Kruidvat om samen met Procter & Gamble een nieuw online platform op te zetten www.laat-zien.nl Hier vind je allerlei handige tips van gezonde foodtrends tot complete yogaroutine.

 
Anita Witzier, (zelf 50 something) kan zich volledig vinden in de cijfers, en gaat een maandelijkse column schrijven: ‘Bij een vrouw van 50+ zie ik een zelfverzekerde, goed verzorgde, goed geklede vrouw die van wanten weet. Ik zeg níet dat vijftig het nieuwe veertig is: vijftig anno 2016 is vijftig 2.0. Het is ook een soort missie voor me. Daarom ben ik heel blij met dit initiatief. Het past heel goed bij mij. Ik schrijf graag columns over de zaken die ik op mijn 50+-pad zoal aantref. En om u alvast uit de droom te helpen (zou u die hebben), niet álles is rozengeur en maneschijn op dit pad. Dus ik verkoop hier geen knollen voor citroenen. Dat u het weet.’
 

ZELF PROBEREN?

Doe mee met onze winactie en maak kans op dit verrassingspakket van Kruidvat ter waarde van €90.

 

ZO MAAK JE KANS!

Mail waarom jij zou moeten winnen, plus je adresgegevens, naar anita@franska.nl en wie weet ontvang jij binnenkort zo’n mooie set. Reageren kan tot 24 januari 2017.

 

 

Anita Willemars volgt al ruim 25 jaar alle trends op de voet. Voor Franska.nl gaat ze wekelijks vloggen over nieuwe beautyproducten en laat ze zien wat wel en zeker ook wat niet werkt.

Fotografie portret: Esmee Franken, visagie: Linda van Iperen, haarstylist: Mandy Huijs