Last van de wintertijd? Dit is de manier van je dip af te komen
En je bent nog lekker duurzaam bezig ook.
Altijd had ik last van een flinke dip als de wintertijd begon, maar sinds ik dit doe is mijn humeur niet stuk te krijgen. Want zodra het begint te schemeren zorg ik met kaarsen voor gezellig licht in huis. Zelfs op mijn bureau op de redactie brandt er eentje, wat meteen voor een fijn sfeertje zorgt.
Maar als je iedere dag een kaarsje brandt zit je aan het einde van de week met behoorlijk wat losse stompjes. En ik ben niet de enige, want ieder jaar worden er in Nederland zo’n 3,5 miljoen (geur-)kaarsen verkocht. Kun je nagaan wat een berg afval in de vorm van glas en wax dat oplevert. Zonde om weg te gooien, toch?
Daar kun je er vanaf deze Nationale Klimaatweek iets heel leuks mee doen want kaarsenmaker Bolsius en Intratuin hebben iets heel tofs bedacht: de Candle Swap Stations. Tot en met 19 november kun je in 55 Intratuin-winkels je waxrestjes en oude glazen kaarsenhouders inleveren en als beloning krijg je 50% korting bij de aankoop van een Bolsius CleanLight starterkit inclusief refill.
Deze mooie speciale glazen houder hoef je niet steeds weg te gooien want je kunt ‘m keer op keer hergebruiken. Dit slimme ontwerp zorgt dat elke refill helemaal opbrandt, tot de laatste druppel wax! Daarna kun je er steeds weer een nieuwe CleanLight refill indoen, met of zonder geur. Deze kaars is gedeeltelijk gemaakt van natuurlijke vegan wax van koolzaad of zonnebloemolie en er komt geen palmolie aan te pas.
Het ingeleverde glas wordt gerecycled en van de wax maakt The Upcycle weer nieuwe kaarsen. Tijdens deze Nationale Klimaatweek geven zij in 5 Intratuin winkels ook een creatieve workshop waarbij je leert om van los kaarsvet kaarsen te maken, superleuk voor thuis.
Dus terwijl jij het gezellig in huis maakt ben je dus ook nog eens hartstikke duurzaam bezig. Dat moet je helemaal een goed gevoel geven, dan krijgt die dip geen kans!
Dit is een gesponsord artikel. Om jou te voorzien van de fijnste artikelen op Franska.nl werken wij samen met merken die naadloos bij ons passen. Dit doen we in de vorm van de mooiste content, voor jou en voor onze partners.