Alle mutsen verzamelen!

 

 

Gezocht: creatievelingen die van breien en haken houden om samen de grootste berg mutsjes ooit te maken voor een prachtig mooi initiatief…

 

Het is weer zover: de aftrap van de Goedgemutste Breicampagne. Voor de twaalfde keer zet smoothie- en sappenmerk Innocent zich in voor eenzaamheid onder ouderen in Nederland. Dat doen ze door duizenden handgemaakte mutsjes in te zamelen en deze op hun smoothies te plaatsen. Met de kleurrijke creaties vragen ze aandacht voor eenzame ouderen en wordt er geld ingezameld voor het Nationaal Ouderenfonds.

 


 
Breien tegen eenzaamheid

Zo’n 24% van alle ouderen voelt zich eenzaam. Alleen in ons land al zijn dat ongeveer één miljoen mensen. Het Nationaal Ouderenfonds zorgt ervoor dat deze ouderen meer sociale contacten krijgen door uitjes, etentjes en andere activiteiten te organiseren. De stichting brengt ouderen samen. Dat is prachtig, maar kost wel geld. De Goedgemutste Breicampagne vraagt aandacht voor deze eenzame ouderen. Per verkocht flesje mét mutsje gaat er 20 cent naar het Nationaal Ouderenfonds. Hoe meer mutsjes, hoe beter.

 

Meedoen?

Meedoen is best eenvoudig. Je hoeft alleen maar een mutsje te maken. Als dat gelukt is, maak je er nog eentje. Of tien. De mutsjes hoeven niet perfect te zijn. Ben je klaar, stuur ze dan vóór 8 december 2017 op naar:

Pantar, t.a.v. de Goedgemutste Breicampagne

Antwoordnummer 1181, 1110 VB Diemen

 

Vanaf februari 2018 staan de goedgemutste smoothies in de winkel. Of je door de wol geverfd bent of juist een beetje een geitenbreier qua insteken en doorhalen: hier vind je handige instructies voor je breiavontuur.

 


 

De Goedgemutste Breicampagne

  • 10 landen doen ondertussen mee aan de breicampagne: Engeland, Nederland, Frankrijk, Ierland, Zwitserland, Oostenrijk, België, Duitsland, Denemarken en Zweden.
  • In totaal heeft dat tot nu toe 15.473.052 gebreide mutsjes opgeleverd, en maar liefst €4.947.600 voor het goede doel

  • Nederland droeg daar in de afgelopen 11 jaar €137.490 aan bij.

  • Het is allemaal begonnen in het Verenigd Koninkrijk in 2003. Sinds de start van de campagne zijn daar al meer dan 8 miljoen mutsjes gebreid. Way to go UK!

  • De Engelse Sara Sullivan breide meer dan 20.000 mutsjes en kreeg een onderscheiding ‘voor haar inzet voor de gemeenschap’ van de Britse minister-president.