Hallo supermarkten, hier zijn we niet blij mee

 

Onze lieve collega’s van FavorFlav hebben van eten hun vak gemaakt. Je moet bij deze lekkerbekken zijn voor de beste recepten, geinige weetjes en de laatste eettrends. Willen wij natuurlijk ook van op de hoogte zijn. Vandaag: Hallo supermarkten, hier zijn we niet blij mee.

 

 

Is het gebak in de aanbieding maar net de taart waar jij trek in hebt dan weer niet? Een kassa die gaat sluiten – als je spullen al op de band liggen? En een rups in je sushi? Hallo, dat kan natuurlijk niet. Gelukkig is er de klachtenwebsite waar mensen zelfs hun meest pietluttige klachten over de super kwijt kunnen. ‘Waarom moeten de citroenen in een netje zitten?’

 

Imposant, inderdaad
Kees zag bij de Jumbo bij hem in de buurt een mooie aanbieding: twee gebakjes voor 5 euro. Hoe kun je het laten liggen? ‘Ik neem twee halve vlaaien mee, kom ik bij de kassa en het meisje rekent twee keer 6 euro. Ik zeg tegen haar: ze waren 5 euro per twee, zij zegt: weet ik niks van. Ik zeg tegen haar: ga maar kijken, maar zij vertikt het van haar imposante achterwerk te komen. Ik ben niet goed behandeld, ik voel me opgelicht.’ Kees wil zijn taart voor de aanbiedingsprijs, én een bloemetje om excuses aan te bieden.

 

Schimmelkaas
Mevrouw Gorsse zag schimmel op de kaas zitten. Nee, niet op de gorgonzola, maar op de Emmenthaler. ‘Ik sprak een medewerker daarop aan, zij reageerde heel laconiek: oh maar dat is alleen op de korst. En ik hoorde haar denken: waar maak je je druk om.’ Dan maar geen kaas, dacht mevrouw Gorsse. Maar na een rondje door de winkel zag ze dat het kaasschap was bijgevuld. En wat denk je? ‘Op de twee stukken van de net bijgevulde Emmenthaler zat schimmel. Ik heb ze uit het schap gepakt en gevraagd of er een manager of filiaalverantwoordelijke was. Tot mijn verbazing is dat het meisje dat zo laconiek reageerde.’

 

Zo vers, het leeft nog
G.W. kocht een doosje sushi om lekker bij de borrel weg te happen. ‘Doordat er wat sushi op de bank viel, ontdekten we tussen de sushi een rupsachtig ongedierte, dat nog leefde. U begrijpt dat we gelijk alles uitgespuugd en weggegooid hebben.’

 
Cocaïnesmokkel
Simpele klacht van Cynthia: ‘De AH Volkoren Knäckebröt waren mijn favoriete crackers. Nu zit er een soort wit poeder op. Is de samenstelling veranderd?’

 

Dwarrel
Oh zo herkenbaar: gele fliebertjes in zo’n beetje alles op het aanrecht. ‘De AH bio citroenen zitten twee aan twee in netjes van slechte kwaliteit,’ schrijft DenktNiet. ‘Als je ze open knipt, dwarrelen er overal kleine stukjes die ook overal aan blijven plakken. Op die manier belanden ze in mijn bord en in mijn eten. Waarom moeten ze in een netje zitten?’

 
Waar is die soep?
Het is niet te bewijzen, maar wel echt waar, schrijft Roorda. ‘Ik heb twee pakjes krachtige kippensoep van de Kania gekocht. Tot mijn verbazing zaten er in een pakje maar twee zakjes soep in plaats van drie.’

 

Taai gehaktballetje
Als je niet gewend bent dat er onder het gehakt nog een papiertje ligt om het vocht op te vangen, dan krijg je dit: ‘Ik heb bij Coop rundergehakt in de nieuwe verpakking gekocht. Na het toevoegen van ei, kruiden en paneermeel heb ik vier ballen gedraaid en gebraden. Tijdens de maaltijd kauwde ik op een taai vlies of iets dergelijks. Het lijkt papierachtig en het is ongeveer 18 bij 7 centimeter groot.’

 

Gevuld brood
Nog iemand die meer kreeg dan waar ze voor betaalde bij Coop: ‘Ik heb drie broden gekocht, bij het eten kwam ik tot mijn schrik karton en stukken stof tegen. Ik stikte erin! Mijn man wil dit in de media gooien omdat hij woedend is.’

 

Lekkere borrelnootjes
Lida kocht borrelnootjes bij Coop, maar ze was niet de enige die daarvan genoot. ‘Ik kocht vandaag 1 zakje borrelmix deze bleek bij thuiskomst zijn opgevreten, waarschijnlijk door een muis.’

 

Apart smaakje
Hendrik koopt altijd kadetjes bij Dekamarkt, maar deze week smaken ze anders. ‘Er zit er een aparte smaak aan, het lijkt net alsof er remover in zit. Ik hoop dat jullie dit na kunnen kijken.’

 

Kassa gaat dicht
Klein irritatiepuntje: naar een kassa lopen met een korte rij, en dan zien dat die gaat sluiten. Maar het kan nóg irritanter, als je de klacht van mevrouw Kobossen leest. ‘Mijn vrouw staat in de rij bij de kassa. Er staat nog een vrouw. De caissière drukt op de rode knop en zegt kassa gesloten, gaat u maar naar kassa nummer vijf. Dan ook nog de manier waarop het gezegd wordt.’

Door: Redactie FavorFlav