Dit is de slechtste slogan van het jaar
Reclameslogans zijn soms zo tenenkrommend slecht, maar ze trekken daarmee wel de aandacht. Knap gedaan dus. Dit is de slechtste slogan van 2022.
Ieder jaar wordt de aller- allerslechtste slogan van het jaar gekozen. Ze zijn vaak zo verschrikkelijk dat het eigenlijk wel weer geestig is. En het mooiste is dat ze daarmee wel jouw aandacht weten te vangen. Soms omdat ze eigenlijk niet kunnen, of omdat je wel drie keer moet lezen om te begrijpen wat er staat.
Of die van Mycosan, een middeltje tegen voetschimmel: ‘Voetschimmel? Steek je middelteen op!’ Tenenkrommend vind ik het, maar het trok wel mijn aandacht.
Maar de winnaar van de tien genomineerden van dit jaar is zorgcentrum Het Kruispunt. ‘Maak van uw kruis geen punt, kom naar Het Kruispunt.’ Deze kliniek voor mensen met bekkenbodemproblemen koos er bewust voor om lollig uit de hoek te komen om op die manier het onderwerp waar zij zich mee bezighouden meer bespreekbaar te maken.
Bijna 5000 mensen brachten hun stem uit op de website sloganverkiezing.nl waar je in het archief ook nog winnaars uit voorgaande jaren terugvindt. En dan blijkt dat het nog altijd erger kan.
Wat dacht je van ‘Theo en Peet, voor al u electriciteet’ (van PC van der Peet), of deze: ‘The best worst of the world ( van Huls Droge Worst). Maar een ding hebben ze allemaal gemeen: er wordt over ze gepraat en dat is dan wel weer knap gedaan.
Credits: Slogan Verkiezing