Iedereen heeft het over deze reclame

Die ene, waarin Marietje wordt gebeld.

 

 

Soms zijn er reclames op televisie die je hart doen smelten. En deze wil iedereen dus écht even zien.

 

De topper van dit jaar is nu eens niet rond de kerstdagen uitgebracht met een of ander zielig kerstverhaal. Nee, de winnaar is sowieso die van KPN. Te zien is hoe een man een speech geeft voor een groot publiek. Het gaat over duurzaamheid; een serieus onderwerp, en hij praat in het Engels. Middenin het verhaal van de man verschijnt er op het grote scherm achter hem opeens een klein meisje, Marie. Marietje. Het is zijn dochter.

 

De man schrikt een beetje – want dit hoort niet in zijn presentatie – lacht vervolgens, en zegt ‘hoi lieve Marietje!’ Marie zegt dat ze blij is dat papa over twee dagen weer thuis is. Dan moet ze maar gaan slapen van haar vader. De twee zeggen elkaar even lief gedag. We zeiden het toch? Je smelt hierbij. Het leuke is: de reclame is echt. Dat Marie op het scherm komt, wist de hoofdrolspeler Yoeri van Alteren niet. ‘Je ziet dat ik even van mijn stuk ben, in die commercial. Dat maakt het heel bijzonder om terug te zien.’

Kijk maar even mee:

 

 

Yoeri staat niet echt in Mumbai te spreken voor een groot publiek, maar Marie is wel echt zijn dochter. De vierjarige Marietje heeft nog niet echt door dat miljoenen Nederlanders nu weten wie ze is. Te schattig. Vader Yoeri: ‘Af en toe gaan we nog even zitten, om samen te kijken. Dat is een beetje ons momentje.’

 

Door redactie Franska.nl