Potje ruziemaken met je beste vriendin

 

Frits zit er niet eens zo ver naast met die tips tegen de herfstdip. Vooral nummer 3 spreekt ons erg aan.

 

Zeg, hebben jullie al last van de herfstdip? Dat kan hoor – en vooral: dat mág. Vanaf 23 september mag je je heerlijk onderdompelen in je herfstdip. Tot die datum was het tijd voor de Blue Holiday Dip. Je weet wel: terug van vakantie, weer die dagelijkse sleur, och mensen, wat een ellende. De herfstdip loopt tot 25 november en gaat dan over in de feestdagendip, want wat zijn ze stiekem vreselijk hè, die stiekem vreselijke feestdagen. De feestdagendip wordt op zijn beurt vanaf 2 januari afgelost door de winterdip die… nou ja, zo komt een mens het jaar wel door. Leuk toch! Als kater geniet ik elke dag weer van zo’n dip, ja, dan kan ik lekker chagrijnig urenlang vanaf de vensterbank naar buiten staren en dan vliegt zo’n dag niet voorbij, nee, die krúípt voorbij, je hoort zogezegd elke seconde wegtikken, ook al zo heerlijk!

 

Maar goed, eer ik weer het verwijt krijg dat deze stukjes niet gezellig zijn krijgen jullie nu wat knusse én vooral bruikbare tips tegen al die dips.

 

1. Mindfulness.

Ik weet eigenlijk niet wat dat is, mindfulness, maar het is wetenschappelijk bewezen dat het helpt tegen overgewicht, vermoeidheid, spanningen, angsten, te weinig of juist teveel seks en natuurlijk tegen al die dips. Tegenwoordig vind je mindfulness overal, kijk maar eens goed, om de hoek vind je vast een bordje: Hier verkopen we mindfulness.

 

2. Yoga nidra.

Dit is de yoga van de slaap en je voert het liggend uit. Ik heb geen idee wat dat nou is, yoga nidra, maar dat je het liggend uitvoert en intussen ook nog slaapt, dat klinkt wel erg goed. En het is wetenschappelijk bewezen dat yoga nidra helpt tegen overgewicht, vermoeidheid, spanningen, angsten, te weinig of juist teveel seks en tegen al die dips. Bij jouw in de buurt is vast een yoga nidra-winkel te vinden!

 

 

Geen idee wat het is, maar dat je het liggend uitvoert en intussen ook nog slaapt, dat klinkt wel erg goed

 

 

3. Chocolade.

Het is wetenschappelijk bewezen dat chocolade helpt tegen overgewicht, vermoeidheid, spanningen, angsten, te weinig of juist teveel seks en tegen al die dips. Begin de dag dan ook met een stuk of zes repen, eet een doosje bonbons bij de lunch en ’s avonds nog een bordje boordevol met van die ouderwets gezellige chocoladevla. Chocolade gaat trouwens goed samen met een potje mindfulness en een potje yoga nidra en ergens in jouw buurt is vast een chocoladewinkel te vinden. Meestal staat er dan op de winkelruit: Chocolade te koop.

 

4. Over potjes gesproken:

een lekker potje ruziemaken met je beste vriendin, dat lucht lekker op tijdens een van je dips! Zeg bijvoorbeeld: ‘Wat zie je eruit vandaag zeg, tjee, die jurk, dat kan echt niet meer hoor.’ Of: ‘Wat is er in godsnaam met je haar gebeurd, ben je door een tornado gefietst?’ Of, die komt extra hard aan: ‘Weet je niet wat yoga nidra is? Echt niet? Wat loop je toch altijd hopeloos achter. Trouwens, die blouse, hahaha, die kan echt al jaren niet meer hoor! Nou ik toch bezig ben: wat is er in godsnaam met je haar gebeurd?’ Een hechte vriendschap is hier zeker tegen bestand.

 

Nou, dit waren best stevige, bruikbare tips om de strijd aan te gaan tegen al die dips en dipjes. En voer je ze uit dan word je misschien – ik zeg misschien hoor, want jullie Fritsje verleent geen garantie, nergens op, ik kijk wel uit zeg – wel een gezellige vrouw.